• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Osmaniye Valiliği
T.C. Osmaniye İl Özel İdaresi
T.C. Osmaniye İl Özel İdaresi
T.C. Osmaniye İl Özel İdaresi
  • İL ÖZEL İDARE
    Yönetim Teşkilat Şeması Müdürlükler İl Genel Meclisi İl Encümeni Raporlar ve Planlar Köydes Kamu Hizmet Standartları Mevzuat
  • YATIRIMLAR
    Yatırım Listeleme
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Meclis Gündemleri Meclis Kararları Encümen Kararları Komisyon Raporları Raporlar İhaleler Performans Programı Bütçe
  • İLETİŞİM
°C
29
Mayıs2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • İL ÖZEL İDARE
    • Yönetim
      • Vali
      • Genel Sekreter
      • Genel Sekreter Yardımcısı
    • Teşkilat Şeması
    • Müdürlükler
      • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
      • Emlak İstimlak Müdürlüğü
      • Plan Proje Müdürlüğü
      • Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Su Kanal ve Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü
      • Strateji Geliştirme Müdürlüğü
      • Hukuk Müşavirliği
      • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
      • Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
      • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
      • Mali Hizmetler Müdürlüğü
      • Yol ve Ulaşım Hizmetleri Mdürülüğü
      • Yatırım ve İnşaat Müdürüğü
      • Sağlık Kültür ve Sosyal Hizmetler Müdürlüğü
    • İl Genel Meclisi
      • Meclis Başkanı
      • Meclis Üyeleri
      • Başkanlık Divanı
      • İhtisas Komisyonu
      • Meclis Görevleri
      • Meclis Kararları
      • Meclis Gündemleri
    • İl Encümeni
      • İl Encümeni Başkanı
      • İl Encümeni Görevleri
      • Encümen Gündemleri
      • Encümen Kararları
    • Raporlar ve Planlar
      • Faaliyet Raporları
      • Denetim Raporları
      • Startejik Plan
      • Performans Planı
      • Yatırım Programı
      • İmar Planı
        • Merkez
        • Kadirli
        • Düziçi
        • Bahçe
        • Hasanbeyli
        • Toprakkale
        • Sumbas
      • Komisyon Raporları
      • Bütçe Raporları
    • Köydes
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Mevzuat
  • YATIRIMLAR
    • Yatırım Listeleme
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Meclis Gündemleri
    • Meclis Kararları
    • Encümen Kararları
    • Komisyon Raporları
    • Raporlar
    • İhaleler
    • Performans Programı
    • Bütçe
  • İLETİŞİM
İL ÖZEL İDARE
  • Yönetim
    • Vali
    • Genel Sekreter
    • Genel Sekreter Yardımcısı
  • Teşkilat Şeması
  • Müdürlükler
    • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
    • Emlak İstimlak Müdürlüğü
    • Plan Proje Müdürlüğü
    • Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Su Kanal ve Tarımsal Hizmetler Müdürlüğü
    • Strateji Geliştirme Müdürlüğü
    • Hukuk Müşavirliği
    • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
    • Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
    • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
    • Mali Hizmetler Müdürlüğü
    • Yol ve Ulaşım Hizmetleri Mdürülüğü
    • Yatırım ve İnşaat Müdürüğü
    • Sağlık Kültür ve Sosyal Hizmetler Müdürlüğü
  • İl Genel Meclisi
    • Meclis Başkanı
    • Meclis Üyeleri
    • Başkanlık Divanı
    • İhtisas Komisyonu
    • Meclis Görevleri
    • Meclis Kararları
    • Meclis Gündemleri
  • İl Encümeni
    • İl Encümeni Başkanı
    • İl Encümeni Görevleri
    • Encümen Gündemleri
    • Encümen Kararları
  • Raporlar ve Planlar
    • Faaliyet Raporları
    • Denetim Raporları
    • Startejik Plan
    • Performans Planı
    • Yatırım Programı
    • İmar Planı
      • Merkez
      • Kadirli
      • Düziçi
      • Bahçe
      • Hasanbeyli
      • Toprakkale
      • Sumbas
    • Komisyon Raporları
    • Bütçe Raporları
  • Köydes
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Mevzuat

İmar Kentsel ve İyileştirme Müdürlüğü

 

 

Davut ŞAHİN
Birim Müdür V.

 

İMAR VE KENTSEL İYİLEŞTİRME MÜDÜRLÜĞÜ

  1. İmar Servisi,
  2. KUDEB ve Kültür Servisi,
  3. TUİK Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Servisi,

      15.1 İmar Servisi:

  • 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanunu ve 3194 sayılı İmar Kanunu uyarınca; Belediye sınırı ve mücavir alanların dışında yapılan halihazır Harita ve Mevzi İmar Planlarının Kontrolü ve onayının yapılması,
  • 3194 Sayılı İmar Kanunu uyarınca; Belediye sınırı ve mücavir alanların dışında İfraz, Tevhit ve İrtifa Hakları, Hisseli satış, Cins Değişiklikleri ile ilgili kontrol ve taşınmazlarla ilgili imar durumlarına ait Valilik (İdaremizin) görüşünün bildirilmesi.
  • İl Özel İdaresi Kanunu gereğince; İmar planlarının, çevre düzeni planı ile  uygunluğunu sağlamak, denetlemek .
  • Köy Yerleşik Planının ve Köy İmar Planının yapılması
  • 3194 sayılı İmar Kanunu uyarınca; Belediye hududu ve mücavir alanı dışında yapılacak yapılar nedeniyle İnşaat İzni, Yapı Kullanma İzni ile yine aynı kanun uyarınca kaçak yapı yapanlar hakkında gerekli işlemleri yürütmek ve kaçak yapılaşmanın önlenmesi hususunda gerekli denetimleri yapmak,
  • 5302 sayılı Kanun Uyarınca; Belediye sınırları ve mücavir alan dışındaki İmar Uygulamaları görevini yerine getirmek,
  • İmar Kanununun ve Planlı ve Plansız Alanlar İmar Yönetmeliği gereği; Belediye Sınırları ve Mücavir alan dışında yapılacak tüm yapılara (Yapı ruhsatı ve Yapı Kullanma İznine tabi olan) 3194 sayılı İmar Mevzuatı gereği, Adres kayıt sistemine uygun olarak Yapı Ruhsatı ve Yapı Kullanma İzin Belgelerini düzenlemek,
  • Yapı ruhsatı ve Yapı Kullanma İzin Belgesi Düzenleme süreci öncesinde ruhsat ve eklerinde gerekli incelemeler yapılarak, projeleri (mimari, statik, tesisat ve elektrik) onaylamak,
  • Ruhsat ve eklerine aykırı kaçak yapılan inşaatların tespitini yapmak,
  • İmar Kanununun 59. maddesi gereği inşaat ve eklerine aykırı kaçak yapılan inşaatlara, İmar Kanununun 32. ve 42. maddeleri gereği idari cezalarını düzenlemek,
  • İdari cezaları sonuçlanan ruhsatsız kaçak inşaatları ruhsata bağlamak,
  • Ruhsata bağlanan inşaatların, ruhsat ve eklerine ve projelerine uygun olup olmadığını denetlemek,
  • Belediye sınırları ve mücavir alan dışında bulunan sıhhi ve gayri sıhhi müesseselere umuma açık istirahat ve eğlence yerleri ile tüm işyerleri ve işletmelere Yapı Ruhsatı ve Yapı Kullanma İzin Belgesi düzenlemek,
  • Yapıların 4708 sayılı Yapı Denetimi Kanunu'na uygun yapılmasını denetlemek.
  • Yukarıda sayılan iş ve işlemlerin defter kayıtlarını tutmak,

15.2 KUDEB ve Kültür Servisi:

  • İl genelinde bulunan korunması gerekli taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarının tespit, tescil ve incelenmesine yardımcı olmak, kayıtlarını tutmak, envanterlerini yapmak, korunmalarına yönelik çalışmaları yürütmek, ilgili kurumlarca ihtiyaç duyulan desteği sağlamak.
  • İl genelinde 5226 sayılı kanunla değişik, 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanununun görev verdiği kurumlar ile sivil toplum örgütleri, gönüllü sponsor kuruluşlar ile halkımızla işbirliği sağlamak ve geliştirmek, yapılacak her türlü desteği koordine etmek,
  • Tarihi eserlerimizin tanıtım ve korunmasına yönelik olarak kurs, eğitim, seminer vb. organizasyonları planlayarak yürütmek, yayın yapmak, toplumda kültür varlığının bilincini yerleştirmek,
  • Kentsel sit, tarihi sit, arkeolojik ve doğal sitlerde korunmaya yönelik olarak yapılacak denetimlere destek sağlamak,
  • Kamu kurum ve kuruluşları ile gönüllü kişi ve kuruluşların tarihi eserlerle ilgili faaliyetlerini koordine etmek ve destek sağlamak,
  • İlçelerde kültür ve sanat hizmetlerini en üst düzeyde hizmet vermek üzere kültür ve sanat evleri açılmasını sağlamak, bunların koordinasyonunu ve ihtiyaçlarını karşılamak üzere gerekli desteği vermek,
  • Koruma ve restorasyon projeleri hazırlamak, teknik ve taleplerin hazırlanması, yerel imkanlarla yapılabileceklerin süratle tamamlanmasını sağlamak, uygulamasını denetlemek,
  • Taşınmaz kültür ve tabiat varlıklarında yapılacak olan tadilat ve tamirat uygulamaları öncesinde yapıyı incelemek ve yapılacak onarıma ilişkin koşulların belirtildiği onarım Ön İzin Belgesi düzenlemek,
  • Taşınmaz kültür ve tabiat varlıkları, bunların koruma alanları ve sit alanlarında, tadilat ve tamiratların özgün biçimde ve malzemeye uygun olarak gerçekleştirilmesini denetlemek, uygun bulunanlara Onarım Uygunluk Belgesi düzenlemek,
  • Tadilat ve tamirat kapsamında başlanılan onarımlarda esaslı onarım gereğinin yapıya uygun olmadığı saptanması durumunda onarımı durdurmak, konuyu belgeleriyle Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğüne iletmek,
  • Taşınmaz kültür ve tabiat varlığı parseline bitişik parsellerde ve koruma alanlarında yer alan ve yürürlükteki yasal düzenlemelere göre ruhsatı bulunan tescilsiz taşınmazlardaki tadilat ve tamirat uygulamalarına varsa koruma amaçlı imar planı koşulları da dikkate alınarak izin vermek ve denetlemek,
  • Koruma bölge kurulları tarafından onaylanmış röleve, restitüsyon ve restorasyon projelerine ilişkin uygulamaları denetlemek,
  • Taşınmaz kültür ve tabiat varlıkları ile bunların korunma alanlarında; koruma yüksek kurulunun ilke kararları, koruma bölge kurulu kararlarına aykırı ve ruhsatsız olarak yapılan inşaatlar ile koruma amaçlı imar planlarına, sitlerde sit şartlarına aykırı olarak inşa edilen yapılar hakkında imar mevzuatına göre gerekli işlemleri yapmak, uygulamayı durdurarak konuyu belgeleriyle birlikte Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğüne iletmek,
  • Tescilli kültür varlıklarının mail-i inhidam olmaları halinde can ve mal güvenliğinin sağlanması için gerekli işlemleri yaparak durumu Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu Müdürlüğüne iletmek,
  • Kültür ve tabiat varlıkları ile tarihi dokunun ve kent tarihi bakımından önem taşıyan mekânların ve işlevlerinin korunmasına yönelik programları hazırlamak, bu amaçla yapılacak uygulamalara ilişkin işlemleri yürütmek,
  • 2863 sayılı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu ile 3194 sayılı İmar Kanununa aykırı uygulamaların tespiti halinde ilgili idareye ve cumhuriyet savcılığına bildirimde bulunmak,
  • Restorasyon aşamasında çalışacak iş gücünün eğitimini sağlamak, kalıcı elemanlar yetiştirmek,
  • Emlak vergilerinden alınan katkı paylarının harcanması ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.

15.3 TUİK Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi Servisi:

  • Adres Kayıt Sistemi ve Kimlik Paylaşım Sisteminin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için teknik altyapıyı kurmak ve hayata geçirmek,
  • 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununun 51. maddesinin ikinci fıkrası ve Adres Kayıt Sistemi Yönetmenliğinin 7. maddesinin 3. fıkrasının 2. paragrafında "Adres bileşenlerindeki değişikliklerin Ulusal Veri Tabanına işlenmesinde, belediyeler, belediye sınırları dışında kalan yerlerde İl Özel İdareleri sorumludur." hükmü yer almaktadır. Diğer taraftan, Adres ve Numaralamaya ilişkin Yönetmenliğin 6. maddesi ile 4. maddesinin birinci fıkrasının (r) bendine göre Belediye ve İl Özel İdareleri numaralama çalışmalarını adres standardına uygun yürütmek Ulusal Adres Veri Tabanına işlemek,
  • Adres ve numaralamaya İlişkin yönetmenliğin 9. maddesi gereğince; yapı ruhsatı formları, yapı kullanma izin belgesi ve yanan yıkılan yapılar formu Ulusal Adres Veri Tabanına işlendikten sonra düzenlemek,
  • 25 Nisan 2006 tarih ve 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunun 3. maddesinde yapı belgeleri " Yapı Ruhsat Formu, Yapı Kullanma İzin Belgesi, Yanan ve Yıkılan Yapılar Formu" olarak tanımlanmaktadır. Aynı Kanunun 49. Maddesinde "İl Özel İdaresi ve Belediyeler sorumluluk alanlarındaki adres bileşenlerini adres standardına uygun olarak tanımlayıp, bunları değiştirilmeyecek sabit tanıtım numaraları vererek mahallindeki bütün adresleri kapsayacak şekilde adres bilgilerini oluşturmak ile yükümlüdür." 50. maddesinde "İl Özel İdareleri ve Belediyeler bu kanun uyarınca belirlenen standartlardaki adres bilgileri ile adres oluşumuna altyapı oluşturan yapı belgelerini, belgelerin oluşturulması ile eş zamanlı olarak ulusal adres veri tabanına işlemekle yükümlüdür." denilmekte olup, anılan maddeler doğrultusunda gerekli çalışmaları yapmak,
  • Ulusal Adres Veri Tabanı'nın güncellenmesi için Kimlik Paylaşım Sistemine bağlanarak sınırları içerisinde adres bileşenlerini Ulusal Adres Veri Tabanında güncelleştirmek.
  • Köy ve bağlı yerleşim birimlerinin isim levhalarını yapmak veya yaptırmak,

 

 

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • T.C. Osmaniye Valiliği
  • Kamu Deneticiliği
  • Mevzuat Bilgi Sistemi
Adnan Menderes Mahallesi Adnan Menderes Cad. no : 12 Merkez / OSMANİYE
(0328) 814 11 70